Co działo się w kampanii Zostań Wege w 2022 roku?

Wege Challenge 2023
Roślinny Styczeń, podejmij noworoczne wyzwanie!
2 stycznia 2023
roślinne przepisy na lato
Roślinne przepisy na lato
9 sierpnia 2023
Wege Challenge 2023
Roślinny Styczeń, podejmij noworoczne wyzwanie!
2 stycznia 2023
roślinne przepisy na lato
Roślinne przepisy na lato
9 sierpnia 2023
uratowane kury
uratowane kury

Podsumowanie działań

2022 rok był dla nas bardzo intensywny. Działaliśmy na różnych płaszczyznach, w social mediach, organizowaliśmy akcje uliczne, braliśmy udział w różnych eventach i dużo gotowaliśmy i inspirowaliśmy, żeby udowodnić, że dieta roślinna jest prosta, zdrowa i kolorowa. Prezentujemy Wam podsumowanie 2022 roku i juz teraz dajemy znać, że na 2023 rok mamy jeszcze więcej planów!

Jeśli podoba Ci się to co robimy i chcesz być częścią naszej kampanii, to może zechcesz Zostać naszą Patronką/Patronem – Patronie Zostań Wege. Możesz nam także przekazać swój 1,5 % podatku – KRS 0000135274, cel szczegółowy: ZOSTAŃ WEGE

Dziękujemy za wsparcie i pomoc w szerzeniu empatii, dzięki temu razem zmieniamy świat w lepsze miejsce dla zwierząt.

wspieraj szerzenie empatii

Podsumujmy, co zrealizowaliśmy w ramach naszej kampanii w 2022 roku:

  • pracowaliśmy nad rozwojem aplikacji Zostań Wege na 30 dni (Android i iOS – zawiera ona 120 roślinnych przepisów, merytoryczną wiedzę na temat diety roślinnej i wiele więcej przydatnych materiałów), co więcej kolejne tysiące skorzystały z aplikacji i dołączyły do naszego darmowego programu, tym sposobem skorzystało z niego już ponad 200 000 osób!
  • aplikacja została uzupełniona o aktualną Wege mapę z wege lokalami z Polski
    przeprowadziliśmy noworoczne wydarzenie Roślinny Styczeń – Wege Challenge 2022, dzięki któremu wiele osób podjęło noworoczne wyzwanie,
  • w naszych social mediach dzieliliśmy się z Wami naszymi ulubionymi przepisami i inspiracjami na roślinne dania, gotowaliśmy i publikowaliśmy rolki video, a także edukowaliśmy na temat diety roślinnej.

Powyższe i inne przepisy znajdziesz na naszym Instagramie, Tiktoku i Facbooku.

Co jeszcze?

  • Ponadto prowadziliśmy (i nadal prowadzimy 😉 naszą grupę FB Wegetarianizm i weganizm dla początkujących. Jesteśmy wsparciem i łączymy ze sobą społeczność wegan i wegetarian,
  • na przełomie lutego i marca pomagaliśmy w działaniach pomocowych dla Ukrainy, a także działaliśmy aktywnie na granicy,
  • zorganizowaliśmy warsztaty dla aktywistów z tworzenia plakatów i transparentów na protesty,
  • w ramach Ogólnopolskiego Tygodnia Wege zorganizowaliśmy happening artystyczny „Mięsarianie”,
  • co więcej, otrzymaliśmy zagraniczny grant na promocję programu Zostań Wege na 30 dni,
  • wystąpiliśmy na konferencji klimatycznej na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego z prelekcją pt: Klimat na talerzu,
  • z okazji Światowego Dnia Mleka Roślinnego wspólnie z kampanią Białe Kłamstwa i grupami lokalnymi Vivy! zorganizowaliśmy degustacyjne stoiska promujące wybór mleka roślinnego w 4 miastach,
  • podczas współpracy z kampanią Stopklatka uratowaliśmy dwa pisklęta kur hodowanych na mięso – Neo i Majo,
  • opiekowaliśmy się Neo i Majo, a potem trafiły do nowego domu jakim jest azyl Kurza Łapka,
  • współorganizowaliśmy akcję NARD w Łodzi z okazji Międzynarodowego Dnia Praw Zwierząt,
  • ponadto zorganizowaliśmy akcję Wege dla klimatu w Gdańsku, edukującą w temacie związku diety człowieka opartej na mięsie i nabiale na planetę (razem z kampanią Stopklatka),
  • nasze teksty były publikowane w Magazynie Vege,
  • współprowadziliśmy interwencję przy fermach kur,
  • z okazji Światowego Dnia Wegetarianizmu i Światowego Dnia Wegan wspólnie z grupami lokalnymi Vivy! zorganizowaliśmy akcje uliczne w 4 miastach z degustacją pokazujące, że dania roślinne są pyszne, promowaliśmy weganizm i częstowaliśmy np. kotlecikami z cukinii, falafelami, koreczkami z tofu czy ciastem z dyni,
  • wystąpiliśmy do Ministerstwa Rolnictwa z apelem o utworzenie zespołu ds. promocji produkcji i roślinnej i produktów wegańskich,
  • byliśmy częścią śledztwa kampanii Stopklatka w sprawie indyków w województwie wielkopolskim, oraz uboju ryb w Antoninie,
  • wzięliśmy udział w debacie w Senacie na temat raportu Atlas Mięsa – z fermy czy pastwiska? Produkcja zwierzęca, konsumpcja i klimat,
  • o naszej kampanii mówiły media ogólnopolskie i lokalne w wielu miastach,
  • udzielaliśmy wywiadów do artykułów i występowaliśmy w audycjach radiowych oraz podcastach,
  • ponadto współpracowaliśmy ze Stopklatką przy kolejnym śledztwie, którego efekty poznacie już niedługo.

Dziękujemy, że jesteście z nami!